King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Live Från Ett Café

Publicerad 2011-08-22 14:27:58 i Allmänt,

Ibland så får man ringsidebiljetter utan att betala en endaste krona. Tog mig till Nickans fik vid Zinkensdamm idag för att strukturera upp mitt liv och börja arbeta på att söka lite jobb. Hamnade istället bredvid tre damer på ett affärsmöte, där två personer högt och tydligt pratar igenom sin oerhört komplicerade arbetsrelation. Vet inte riktigt vem utav dem som är värst, men det är ytterst få meningar som uttalas utan att det skickas med ett lite rakblad eller en förgiftad dolk. Tror att hon med glasögonen leder på poäng, hon säger hela tiden att hon har fel och de andra har självklart rätt, i gammal god martyr anda. Jag har allvarliga problem att slita mig härifrån. Vet att jag borde göra något bättre en det här är svårt att slita sig ifrån. Som jag förstår det så har de två mot fönstret hyrt in den tedje för att göra ett event, men de verkar ha ångrat sig och använt sig av någon annan istället. Det är lite som VM i bitchighet, alla är ju redan medaljöser nu ska den inbördes ordningen fastställas. Kul också att tre personer kan hålla på så här länge att leverera oförskämdheter och bittra kommentarer utan att lösa ett enda dugg. Rak kommunikation flickor, hört talas om det?

Kommentarer

Postat av: Ross

Publicerad 2011-08-26 09:27:45

Allting grundar i ett fenomen långt farligare än de flesta former av ism...MM - muttans makt. Där ska vi passa oss, den dag jorden går under är det inte Talibaner eller galna norrmän som står vid strömbrytaren...det är fruntimmer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela