King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Vårlördag

Publicerad 2011-04-17 11:32:55 i Fotboll,

I fredags så gjorde jag mig äntligen och slutligen av med mitt hus och är numera endast bostadsrättsägare, vilket är ruggigt skönt. Detta föranledde ett litet firande som inbegrep alkoholhaltiga drycker och startades redan vid lunch på fredagen och avslutades på soffan med en påse blandat från Gula Måsen. Lite segt när Snickarn sms:ar klockan tio att vi ska ”ta en öl på Green Bull klockan tolv.” Bara att ta tjuren vid hornen så att säga. Det var ju damlagsfotboll på Bollmoravallen och det ville man inte missa.

 

Vi uppfann en ny sport under eftermiddagen som gick ut på att vi antingen ropade på dom som gick förbi eller snackade skit om dom. Inte både och. Kul och underhållande och billigt. Det kostade max en öl i halvtimmen och var väldigt avslappnande. Snickarn lärde mig också ett nytt ord, hans andra på tjugo år. Förra året var 1989 och han samlade alla i pianobaren på Bacchi Wapen för att förmedla det nya ordet som var Dajmkryss. Jag minns att han var oerhört stolt. Igår så slog han till igen med det nya ordet Kickifestis. Alltså en synonym på en bag-in-box med referenser till Kicki Danielsson.

 

Damlagsmatchen vi såg vanns av Tyresö FF med 2-1 och vi såg åtminstone sista 35 av den. På den tiden så hann vi bli osams med en idiotkärring på läktaren. Då Snickarn rätt ljudligt funderade över ”om det fanns någon från Tyresö med i laget” så bemöttes detta av en korpulent dam framför oss med ”att det minsann var bättre att köpa utifrån så man slipper inaveln.” Ja idioter finns överallt men det retar mig att jag inte svarade tillbaka, men lite hyfs har man ju.

 

 

I lördagens DN så var det dags för ranking av alla Stockholmslagen och Tyresö FF hamnade på typ sjuttonde plats. Imponerande. Viggbyholm som var rankade lägst i Stockholm, hade en fantastisk notis. ”Tränare är Tyresölegenden Ulf Johnsson.” Härligt skrivet i Sveriges största dagstidning, och jag som trodde att det bara var vi som skämtade om att Uffe är legend. Så är alltså inte fallet utan han är legend och känd världen över.

 

Innan ni går och lägger er så ladda in Postkodmiljonär med Mohammed Ali den tyngsta hiphop akten i Sverige för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela