King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Lugnt och Skönt

Publicerad 2010-09-08 22:34:18 i Allmänt,

Det är rätt mysigt att sitta i köket och knacka ner lite funderingar. Lyssnar lite på Toni Holgersson som jag inte är så där överförtjust i men man kanske lär sig? Det är mörkt omkring oss nu. De ljusa dagarna är förbi och höstens mörka kvällar har gripit tag om landet. Ett glas Laphroigh är alltid en god vän i natten.

 

 

 

Jag läser lite om Vit Jazz för då vet jag vad som händer, fast det vet jag egentligen inte eftersom jag glömt bort det mesta i denna fantastiska skröna. Det som i alla fall är till hundra procent säkert är att Kemper Boyd är ett av de absolut hårdaste namnen i amerikansk kriminallitteratur. Har hittat en slumpgenerator för namn på nätet. Om man applicerar båda föräldrarnas namn så kommer det upp ett namnförslag som passar. Jag laddar omedelbart in Horst och Sylvester, två riktigt bögiga namn som jag snott från Hassan och får fram att deras son ska heta Ebbe. Efter Ebbe Carlsson? Det är ju fanimej suveränt. Ifall Horst och Sylvester fått en flicka så skulle hon heta Doris. Från Jönssonligan antagligen.

 

 

Jag är en usel person då det gäller namn eftersom jag hittar på öknamn hela tiden. Det var därför min son fick leva sina fem första flämtande dagar namnlös. Har dessutom inte lyckats få någon att döpa sin efterkommande till Mowgli, vilket jag ofta föreslår. Egentligen så är det en rätt cool idé att döpa alla barnen efter Djungelboken.

”Kaa sluta bråka!!”

”Men mamma det var ju Bagheera som tog min leksak!!” Överste Hathi kommer in i rummet.

”Lägg av båda två jag och Shere Khan ska spela play station så ni får gå ut och leka med Akela istället."

 

 

 

Nä jag lärde mig aldrig att gilla Toni Holgersson. Har givit upp detta nu. Ber om ursäkt för det. Jag gillar ju inte Lundell något vidare heller så vad var det att vänta.

 

 

 

 

När jag äntligen fått min nya dyra cykel så glömde jag den olåst utanför huset. Tack gode gud att försynen gjorde att min granne gick förbi och ringde på min dörr ikväll.

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela