King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Förkylning & Adrenalin

Publicerad 2010-09-15 23:41:26 i Allmänt,

Halsen svider och ögonen rinner. Tur att det fanns en skvätt Laphroigh kvar i skåpet, den vätskan brukar dyrka upp de mest svårflirtade förkylningar. Tänker nog ändå cykla imorgon, hade ju ett sånt sjukt flow på vägen hem idag. Vet inte om det var ren ilska som gjorde det men något fyllde musklerna med adrenalin så det stod härliga till. Det är ju inte varje dag man får kicken.

 

 

 

 

Helt plötsligt känns det som om man är inget värd. Ingen vidare förklaring fick man heller, eller rättare sagt ingen förklaring över huvud taget. Okej det var ingen överraskning för mig att jag inte skulle få jobbet, men jag trodde i min enfald att man tordes stå för sina handlingar istället för att sticka huvudet i sanden. Att sedan sitta på ett ledningsgruppsmöte där man inte ens nämner saken känns väldigt underligt. Ordet respekt känns lite på sin plats. Det går inte att bara kasta bort en person som man använt till rätt tuffa operationer och sedan inte låtsas om att den eller det inte existerar.

 

 

 

”Vi kan inte vänta” står det på Sossarnas valskyltar och det kan jag i viss mån förstå. TV-nyheternas reporter kunde ju inte heller vänta på svar om Bodströms styrelsejobb i riskkapitalägda skolan Pysslingen, men vänta det fick dom. Och jag som alltid gillat Bodström trots att han var AIK:are.

 

 

 

Zlatan, Dardan och Asper var väl de tre lyckligaste svenska fotbollsspelarna ikväll. Zlatans förklaring till varför han sparkat en lagkamrat på träningen var genial. Kul att se Ronaldinho i god form igen, det var ett tag sedan. 18 årige Dardan Rexhepi avgjorde snapphanederbyt i Malmö och Asper gjorde ett nickmål i slutminuten på Strandvallen. Det är alltid ballt när en keeper gör mål. Glöm inte bort Richard Glass i Carlisle som gjorde mål i 94:e minuten i sista omgången när Carlisle låg på degraderingsplats i division 4. Detta hjälpte laget över strecket och Glass som bara var inlånad till klubben, dessutom på dispens eftersom transferfönstret var stängt, blev stor hjälte. Att Carlisle därefter kom sist året därpå förändrade inget. En hjälte är alltid en hjälte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela