King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Ett tag sedan sist

Publicerad 2010-09-08 21:11:09 i Allmänt,

Jag är den förste att medge att jag inte varit så flitig med skrivandet som tidigare skälet till det är inte att inspirationen försvunnit utan att jag helt enkelt inte haft lust.

Jag är säkert inte den första som anser att låten ”Hon bor i Farsta” med det eminenta bandet Svensk Pop, som är en protest mot de höga avgifterna i kollektivtrafiken, är en briljant sång. Refrängen:

Hon bor i Farsta

Och jag bor i Hässelby Gård

Jag skulle vilja åka till dit

Men jag har inte råd

För kortet kostar femhundra spänn

Så jag träffar aldrig henne igen

 

 

 

 

Skynda på att ladda ner. Finns på:

http://www.myspace.com/svenskpop

 

De finns även en CD på Spotify där låtarna ”Jag ska ligga med hela världen” och den sublima ”Jag skall kastrera mig” hör till guldkornen.

 

 

 

Var på en riktigt kul surstömmingsskiva i lördags. Framför allt Bernies historia om när han berättade om när han så dom som skrivit ”Vill ha dig” innan de slog igenom. Det var kanske första gången som Gyllene Tider spelade i Stockholm avslutade han. Som sagt en och annan snaps kanske det blev.

 

 

 

Såg en grymt bra dokumentär om inspelningen av Exile on Main Street, när Stones låste in sig på ett slott i Frankrike med lite polare, två kockar och ett par knarkhandlare. Riktigt bra gjord film. Givetvis på SvT. Sitter därför och spelar Odd Tracks med Keith Richards, undrar om han hade blivit country musiker om han inte fått vara med i Stones. Min polare Wilko bor i närheten av skolan där han träffade Mick Jagger, oerhört coolt. Nästan som om jag känner dom bättre redan nu.

 

 

 

Var på bio med Stickan och kollade Bröderna Carlsson, en rätt hygglig film. Manuset var ju måttligt trovärdigt men hade det varit det så hade det ju inte blivit så kul. Ja så kan man se det eller så kanske de hade kunnat anstränga sig lite mer för att få till ett trovärdigare manus. Synd att de sabbade det hela med ett fasansfullt slut, jag lovar att jag det kom upp en minispya i munnen. För helvete Sundvall det var så onödigt. Åt Vietnamesisk mat efteråt vilket jag faktiskt aldrig gjort och dessutom dricka två flaskor Hanoi Beer. Vilket fick mitt middagssällskap för kvällen att börja recitera oneliners från Good Morning Vietnam, vilket ju aldrig är tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela