King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

En bra dag

Publicerad 2010-09-25 03:08:24 i Allmänt,

Ja det var det verkligen inte enbart för det långa samtalet med ”Talskrivaren” det var en bonus. Kul var det ändå att man kan komma så bra överens med någon man aldrig sett, hört, eller ens haft en aning om hur hon ska vara.

 

 

 

Roine gick i pension idag och jag blir ju så förvånad varför. Roine var en rätt ung snubbe, dessutom så färgade han håret rött för ett halvår sedan och det är ballt. Min tanke var att jag också ska gå när jag är 60 men det visade sig senare att Roine var 67. Skön kille är han i alla fall, och jag hoppas att han ska få användning av pimpelspöet som Erik köpt åt honom. Erik ska för övrigt ta hand om alla pensionavgångar för han är så grymt avväpnande med sina sjuka presenter och sina roliga tal. Han stormar in som en kusin till Kurt Olsson, och börjar plocka upp saker ur en påse och man slutar aldrig skratta.

 

 

 

 

Lakanet kom och hämtade mig på jobbet så vi kunde åka och köpa öl sen käkade vi skaldjur och champagne, som han bjöd på. Eftersom han röstar blått så hade han tänkt att dricka den efter valresultatet men kunde inte förmå sig att dricka den eftersom Sverigenazisterna kom in i riksdagen. Tur för mig, mindre tur för folket. Bra skumpa till skaldjur från Mickes Fisk är en BRA middag. Det påstås att han säljer sin aioli på burk till Göteborgarna. Smart drag.

 

 

 

 

Vi satt länge och pratade politik, vilket alltid är kul när man inte röstar på samma parti. Det var inte hetsigt utan utvecklande, bara så ni vet. Därefter tre timmar med Talskrivaren. Kan det vara så att jag har funnit Nirvana? Så är det säkert inte men man kan ju alltid hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela