King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Kul Med Fotboll?

Publicerad 2010-10-06 07:59:58 i Allmänt,

Det är kul att gå på fotboll men ibland blir jag tveksam. Var och tittade på Djurgården – AIK häromdagen och upptäckte till min förvåning att det var en av de uslaste matcherna jag sett. Två Allsvenska lag i en drabbning som åtminstone betydde liv och död för det ena och ändå så var de så usla. Djurgårdens mittbackar har nästan sämre bollkänsla än vad jag har, och då ska det tilläggas att AIK var det sämre laget. ”Penntrollet” hade svarta vantar på sig när han spelade, ja egentligen så hade han det hela matchen men Flavio som han egentligen heter spelade inte så mycket. Djurgården består mest av finska korpspelare, men även de har en sydamerikan som heter Lucho. Ärligt och uppriktig så vill jag och måste tro att det finns bättre svenska spelare att finna i vårt land än denna. Medger att jag låter lite som en Sverigedemokrat, men det måste både vara billigare och bättre (för svensk fotboll) att leta rätt på en spelare i Sverige. Det måste finnas massor av den kalibern. Dessutom så når man miljömålet lättare om man skippar hans resor till och från hemlandet.

Jag vill minnas att Simon Kuper, den holländska författaren, en gång sågade svensk fotboll i allmänhet och Fredrik Stenman i synnerhet, vid en Djurgårdsmatch. Han fick mycket skit för det, men nu förstår nog de flesta att han hade rätt.

Platserna var i alla fall kanonbra, första gången som jag sitter i en fåtölj i Sverige, när jag ser på fotboll. Emirates Stadium har ju det också, men i Sverige var det första gången. Det var även kul att se Lars Ohly stå och sjunga ”Hammarby – Här kommer Gnaget”. I klassamhället Sverige satt Lars Ohly på den vanliga läktaren medan Mona Sahlin satt på hedersläktaren, tillsammans med mig då. Det är skönt att se på fotboll med ett staket omkring sig så att inget slödder kommer in.

 

 

 

Denna härliga höstmorgon när skyarna ligger tunga och blå, och vinden viner runt knuten ska jag snart sätta mig på cykeln och trampa ner till sjukgymnasten. Därefter ska jag förtvina ett par timmar på mitt nya jobb. Det är så erbarmligt tråkigt att jag ibland funderat på att stoppa in en spikpistol i munnen och trycka av. Det är dock skönt att sitta här i lugn och ro och titta ut över vinbärsbuskens gulnande löv och se hur vinden sliter i dom. Mindre glad är jag för att jag snart ska sitta i denna blåst och försöka cykla.

Trist att se att Fadde lägger ner sin blogg. Många minnesvärda litterära ögonblick har funnits på den bloggen. Speciellt gillade jag kärleksdikten till hans nya kvinnas silikonbröst, att kvinnan sedan såg ut som en bodybuilder transvestit gjorde det än mer effektfullt. Även bildesrien från när han sköt in ett kilo botox i huvudet var intressant. Saknar dock klipp från hans, korta men intensiva stå up karriär. Intressant film om test av skyddsväst med skarpladdade vapen…jo alla träffade västen. R.I.P. Någon mer än jag som tycker att han ser ut som Hitler utan mustasch? En glad Hitler då.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela