King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

I´m Not A Rowboat

Publicerad 2010-10-02 21:32:52 i Allmänt,

Nu har jag gjort det. Jag googlade upp den där låten med Marina & the Diamonds. Nu vet jag i alla fall att den heter I´m not a Robot. Jag som hela tiden trott att den hette I´m not a roadblock eller ibland I´m not a rowboat. Nu vet jag bättre.

 

 

 

Har sett att den svenska editionen av Four Four Two har skärpt sig ett snäpp. Vanligtvis så är det 30 sidor om Zlatan och sen handlar det mesta om Champions League eller landslaget vilket är rätt tråkigt att läsa om. I detta nummer så hade de en bra artikel (troligen kvar från den engelska upplagan) om de 25 övergångar som skakat fotbollsvärlden mest. Intressant och kul skriven. Det skulle ju dessutom ha varit kul om Maradona tagit klivet till Sheffield United som 17 åring, Blades styrelse tyckte att fyra miljoner var för mycket för en junior. Visste inte att Kevin Keegan försökte värva Zidane till Blackburn Rovers heller, inte heller han ansågs tillräckligt bra. Att Harry Redknapp är galen vet vi men att han nobbade Shvetjenko på grund av att han var för dålig är ju rätt kul.

 

 

 

Har totalt snöat in på duetten ”Picture” med Kid Rock och Sheryl Crowe och alla Mats Möller låtar som han gjorde med Docenterna. Ska man bli glad i hågen, vilket jag anser att man ska bli, så ska man spela Ken Rings ”Nu måste vi dra”, det svänger katten. Annars så spelar jag mest det fabulösa albumet Moment of Truth med Gangstarr. ”You Know My Steeze och ”Moment of Truth” är grym musik. För en gångs skull så spelar jag hela skivan för att man då får ett sammanhang, åtminstone vill jag tro det. Ska man spela något nytt så ska man spela ”Dum av Dig” med Daniel Adams Ray. Att två killar från en rätt töntig grupp som Snook skulle göra 2010 års bästa popmusik känns lika troligt att Brittney Spears gör en CD med Slayerlåtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela