King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Det ska snöa i Stockholm

Publicerad 2010-10-19 23:44:17 i Allmänt,

Det tror jag vad jag vill om, men förr eller senare så sker det säkert, glöm inte var du läste det först. Känner mig lite som Perez Hilton, stjärnbloggaren. Det är ju tydligen mest tjejer som har bloggar om jag fattat rätt. Kollade upp ett par tips och hittade My Gerndts blogg. Hon är gängad med Alexander, skyttekungen. Otroligt intressant var den i alla fall. Man fick läsa om när hon var hos frissan och färgade håret och så vidare. Ja är inte det en bestseller så vet jag inte. Kollade även in Erton Fejzullas tjejs blogg, även den intressant och hon har varit på IKEA i Holland.

 

 

 

Själv har jag inte någonting kul att skriva, så jag är inte mycket bättre.

 

 

 

Hedman har fått nytt jobb. Han är numera DJ i en dokusåpa. Det måste vara ett långt steg att gå från att vara ett ansikte för doping och drogfria ungdomar till att gasa igenom lite kvällar med grabbarna från ”Kungarna från Tylösand”. Eller var det så? Kommer Sven Nylander att vara med i den också? Han fick ju sparken från stiftelsen ”Ren Idrott” men startade eget och sjukskrev sig direkt. Kan man göra så? Lite nyfiken på vad det stod i läkarintyget är man ju. Det finns en Hassansketch där Kristian Luuk ringer sjukkassan för att han tagit kola på Café Opera. ”Inte en chans att jag går till jobbet de skickar hem mig direkt.” säger han, både ärligt och häpet. Den stackars damen i andra änden av luren har det rätt jobbigt. Det känns nästan fel att de la ner den svenska versionen av Celebrity Rehab, men vad ska man göra om inte ens Kicki Danielsson ville ju vara med.

 

 

Årets bästa reklamkampanj är igång. Skorstensföretaget Schiedel säljer sina skorstenar med sex som vapen, kan man läsa i Resumé. Jag lär mig även att skorstensbranschen är mansdominerad.

Av någon anledning så kommer jag att tänka på Hattstugan av Elsa Beskow. Troligen får att det enda som fanns kvar efter att ungjävlarna eldad upp huset var skorstenen. Sen får de rejält med spö av mammans älskare som är klädd i tomteluva. Grymt bra bok, men man vill ju se filmen. På tal om Beskow så måste hon ha varit lite åt S/M hållet. Den där liraren Farbror Blå har jag alltid tyckt varit lite småskum och man är rätt osäker på vilket förhållande han har till tanterna. Tant Gredelin är jag säker på att han tuktar rätt bra. Kan han varit Hans Scheikes rolemodel? Jag tror det.

Be mig inte att kommentera bilden ovan. Jag vet inte varför Farbror Blå gör Hitlerhälsning och samtidigt smeker sig mellan benen. Det som oroar mig är att grabben härmar honom, men det kanske är en ung Hasse Scheike vad vet jag? Jag har inte ritat dom så jag vet faktiskt inte.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela