King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Små roliga saker…

Publicerad 2010-11-30 01:30:51 i Allmänt,

 

 

Var på väg till konserten med Johan Johansson och går genom Nytorgsparken och blir attackerad av en liten hund. Hundägaren är Micke Alonzo. Jag frågade givetvis om han var på väg till konserten. Vilken konsert, blev svaret. Ja jag var ju bara tvungen att förklara hur det kändes den dagen på Jazzfestivalen, tror att det var 1981 eller 82 när KSMB spelade före Ebba Grön. För mig var det ju som att stoppa upp huvudet i takluckan i 280 kilometer i timmen när de dunkade in 602 som första nummer. Hela huvudet bara small av och jag minns det som igår. Det roliga var att Herr Alonzo blev så där genuint glad, som bara en ägare av en juristbyrå kan bli, för det är det han är idag. Troligen så blir man det när någon som man inte känner, eller har sett förut börjar gagga om hur mycket en simpel konsert för trettio år sedan påverkade en. För mig var det jävligt kul att stå och snacka bort en kvart med min barndomsidol för honom var det nog mest en promenad med hunden, men ändå. Det är nog alltid kul att bli ihågkommen för sina ungdomssynder också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela