King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Det är Robin Hood jag vill ha

Publicerad 2010-11-27 02:30:03 i Allmänt,

Då klockan är två timmar efter midnatt och det enda som hörs är hur vinden viner utanför knuten så är lugnet totalt. Det är nästan så att man inte vågar röra sig eller ställa till oväsen. Mörkret omsluter huskroppen och det enda som lyser är kökslampan. Det är då man skulle vilja ha en eldstad att kasta lite pinnar i. Jag vet att jag precis såg Robin Hood och man blir så jädra avundsjuk på de där lyckliga jävlarna som får sova på marken i skogen eller på en sten och elda hur mycket de vill. Dessutom så har de ju något att enas om, de vill ju inte betala skatt, precis som befolkningen i Täby. Det är dock svårt att se Reinfeldts som kungaparet, mer då som Sheriffen av Nottingham. Oavsett det så vill jag jäkligt gärna elda. Dricka ojäst vin ur en trämugg och äta en hel fasan utan sås och potatis, möjligen lite gelé då. Jo jag är nog den första att medge att Systembolagets viner säkerligen är godare och att ett glas från Orrefors är lämpligare att dricka ur. Fasan smakar säkert godare med lite Hasselbackspotatis (när fick man det senast? 80-talet?), och livet är nog enklare utan att någon jobbig jävel bankar på dörren och vill ha ens get.

 

Hur kommer det sig att just Robin Hood filmer är så medryckande, man kan ju storyn rätt bra vid det här laget. Ändå så rycks man med.

 

 

Kate Blanchett är ju en godbit men har du sett hennes man? Det måste vara killen med världens bästa självförtroende. Alltså jag skryter inte om mitt utseende men jag dejtar å andra sidan inte en stenrik, snygg, filmskådis. Fan jag dejtar ju knappt någon. Men Andrew kutar omkring med sin potatisnäsa och sina utstående öron och gör precis som han vill. Dessutom så har han ju gjort henne på smällen tre gånger så det är inte tu tal om att han fått komma till. Det måste vara världens mest sympatiska man eller så är han bara jävligt välhängd.

Efter att ha insupit nattens lugn så är jag helt plötsligt lite upprörd. Varför sitter jag hemma och ugglar för på en fredagskväll? Jag borde hänga utanför Dramaten utifall Cecilia Fors går förbi.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela