King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Det är alla Helgons Dag

Publicerad 2010-11-07 01:08:57 i Allmänt,

Sådär så tände jag ett ljus för lille mor. Satte det på baksidan. Det är långt att åka till Sorunda varje gång men det var hennes idé om himmelriket och det var där som hon ville bli begraven.

 

 

 

40 år sedan morsan gick i graven. Det var värt en skål. Ibland undrar jag hur det blivit annars. Tveksamt om farsan skulle vart den person han är idag om inte morsan kört in i den där lastbilen. Hon hade ju en del skinn på näsan. Kanske är det det som man ärvt men eftersom jag inte kommer ihåg så vet jag ju inte.

 

 

 

Jag är rätt övertygad om att hon varit en tuff åttitaggare som hade varit hemma hos mig och kört med Ralle och sett efter oss på det sätt som mödrar bara gör. Så är det säkert och man kan bara fantisera om det. Någon riktig sanning kommer man inte närmare.

 

En dag som denna spelar man "Alla helgons dag" med Docenterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela