King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Budapeststubbe

Publicerad 2010-11-06 09:08:02 i Allmänt,

Så var jag tillbaka bakom järnridån. Vi flög in på låg höjd och tog oss förbi gränsvakternas radar. Nej så var det inte numera och säkert tjugo år tillbaks i tiden så kan man åka till Budapest med reguljärflyg och slipper att stryka omkring som en John LeCarre figur.

 

 

 

Sonen och jag alltså i tre dagar, brukar bli rätt plågsamt på slutet men det fungerade hyggligt ändå, vi blev bara osams en gång och det var när de inte släppte ut mig från badet. Jag är ingen rebell direkt men jag ogillar dumhet och ibland så blir de där magyarerna så där öststatliga som bara de kan vara. Vi hade varit på Szecénybadet, och just det badat. När vi skulle gå ut så fungerade inte min passerklocka och den lilla damen föreslog då att jag skulle gå runt byggnaden och gå ut på andra sidan. ”It only takes a few minutes.”  Själv föreslog jag det vågade att hon skulle använda sitt kort och släppa ut mig. När hon skakade på huvudet så föreslog jag att jag det drastiska att jag skulle kliva över det lite drygt meter höga staketet.  ”No that is impossible.” Blev svaret. Sedan så öppnade hon grinden och gick ut och sprang iväg. Hon var dock noga med att stänga grinden så att jag inte kom ut. Hon kunde ju inte veta att det är då jag dampar. Jag frågade hennes kollega om det verkligen var ett bad och inte ett fängelse och att saker och ting minsann inte förändras, sedan klättrade jag helt sonika över grinden till deras stora förtvivlan. Tillika till in sons förtvivlan eftersom han hela tiden stöttat och hjälpt dessa före detta fångvaktare i sitt värv, det är nämligen pinsamt om man inte gör exakt som bad/fångvakten säger. Sen höll han på och skämdes i säkert en halvtimme.

En annan iakttagelse var att det var mycket snygga tjejer i Budapest jag som är rätt uppmärksam av mig noterade dock att det fanns inga snygga tjejer på 40+, och det är lite skumt. Det verkar som om de har någon hemlig byrå som samlar in alla trettionio åriga kvinnor och lär dom att färga håret rött och hur man använder det gröna i sminklådan och att man ska använda väldigt mycket. Kort sagt så tar de tantrollen lite mer seriöst än vad vi är vana vid. I Sverige springer det runt 45 taggare som ser ut som Brittney Spears utan tandställning och verkar fullkomligt ointresserade av att sitta på en stol ute på gatan och invänta tandlossningen.

Nåväl jag får återkomma i ämnet. Har gjort fler iakttagelser ser ni. Chocken kom ju när man kommer hem. Man är borta i tre dagar på den tiden så har Kungen tydligen varit otrogen eller något sådant. Den springande punkten är huruvida han varit otrogen mot Silvia eller mot Anna Lindmarker? Eller är inte dom ihop längre? Tycker att det är underligt att hon inte pratat ut om hur det är att få smaka på den kungliga salamin då och då. Det vore en intressant artikel. Cobran ska mejla henne och fråga om hon vill göra det här.

Kommentarer

Postat av: Katarina Andersson

Publicerad 2010-11-06 09:55:26

Anna Lindmarker?

=O

Ryktena säger ju att han hade Camilla Henemark som älskarinna.. Nu e jag konfjuseeeed..

Postat av: KingCobra

Publicerad 2010-11-06 10:16:01

Henemark är ju visserligen horsepundare och uteliggare men jag tror inte hon får skruva med Kungen. Kanske var förut? Måste verkligen forska i det, hon ställer säkert upp på en intervju i alla fall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela