King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Måndagkväll

Publicerad 2010-06-01 00:36:30 i Allmänt,

Saturnus blir bestulna på två pinnar. Domaren bedömer en snygg tackling som en fällning. Den gamla Bajaren/Rörmokaren Magnus Levert far upp som om en hemoröjd precis spruckit. Jag vet att jag hade rätt. Har aldrig gillat spelare som lagt sig och det har nog inte Levert heller gjort, men Älta hade inte mycket att komma med och det var deras chans.

 

 

Kul att se Salas i Älta, spela som guden Tor. På min tid var han klurig ytterfältare men numera mittback. Synd att inte min stora favorit från mitt senaste Tyresölag Mattias inte fick komma in och visa något. Ändå kul att träffa hans föräldrar och veta att han lyckats vända det negativa och allt han tyckte var tråkigt med fotboll till att spela. Sånt gör en jävligt glad. Chirre gör sällan någon besviken på en fotbollsplan. Alltid ett gott hantverk. Oerhört kul att se Stefan Henriksson på plan igen. En gammal favorit som har dragits med en massa skador.

 

 

 

Vad som också gör en glad är personer som jag gillar. Att spendera dryga tre timmar med Robban på indiern nere vid korsningen och dra alla dessa djupa och odjupa diskussioner gör mig fantastiskt lyckligt. Man stöter och blöter och garvar åt varandra. Man blottar sina tänder, och man känner att de här minuterna i livet är så bra att man inte vill att de ska sluta.

 

 

 

 

Kom hem sent och fick tag på ytterligare en person som jag har en förmåga att roa och som jag uppskattar oerhört. Trots att vi inte träffats sedan typ andra klass. Ibland så bara funkar saker och man skrattar åt samma saker fastän man sitter och skriver framför en dator. Ja det finns värme i ord som kommer den vägen faktiskt. Konstigt är det men Plätten är så förbannat skarp och kul och nästan lika vass som en svärmorstunga.

 

 

 

Jag tror att det är årstiden som gör att såna här saker händer på samma kväll och man kommer att tänka sig tillbaka till dom när snön faller. Min farsa berättade en gång en historia om när han och  farbror Kalle drack eau de vie och sockerdricka på landet en kväll. Det var så fantastiskt gott att de skulle återuppliva det hela på julafton. Okej alla som druckit eau de vie vet att det smakar rakvatten och endast duger som fönsterputs och att hälla sockerdricka i konjak är det för övrigt spöstraff på. Kort sagt så smakade det inte alls som den där förtrollande kvällen i Sorunda, men i det ögonblicket så var det precis livet.

 

 

 

För övrigt så är Jesse DeNatale det skönaste som jag hittat på nätet på jäkligt länge. Jag rekommenderar ”Dreamers Holiday” eller ”I hear your voice” båda finns på spotify.

På Spotify så gör man reklam för ett vin som kostar 125:- för tre boxar inklusive skatt. Bara en sån sak. Det måste var kanon.

 

 

 

Snart så kommer Råttan att fylla staden med sitt flinskalliga, nästan skinnlösa huvud, det är en annan sak som gör mig jävligt glad. Jag skulle i och för sig gilla att hans huvud hade lite mer skinn men man kan inte få allt. Dessutom så är ha grym på fotbollsquiz.

 

 

 

Det är nu bara elva dagar kvar till VM börjar och det är ju underbart. Det är bara sex dagar till Oskar Linnros debutalbum är ute. Det är sällan jag förbeställer saker men den här är given. Vad ska man annars dansa sig galen till på trallen i sommarnatten?

Kommentarer

Postat av: Plätten Persson

Publicerad 2010-06-01 10:07:51

Äntligen har jag hittat en vettig blogg att följa!! Lägger in den som favorit i min webläsare.

Må gott!

Postat av: Nille

Publicerad 2010-06-01 12:53:50

Vettig vet jag inte men det är kul att du gillar den. Det värmer i hjärtat. Nu kan du skaffa dig den kunskapen du saknade om Engelska fotbollsläktare och skumma fotbollslegender från 60 och 70 talet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela