King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Friday Night Lights

Publicerad 2010-05-28 14:23:38 i Allmänt,

Så var det fredag igen. Fredagar är bäst, för då får man bästa starten. Då har man på DN samlat upp allt bra på en och samma gång. Man börjar med den långa Rockystrippen sedan går man vidare till Strage. Jag har alltid svårt att hålla mig från att tjyvläsa eftersom Rocky är placerad precis under, men jag klarar även sådant. Idag tror jag Kellerman dessutom totat ihop den fulländade seriestrippen.

 

 

Fredrik Strage är en fantastisk kul krönikör med stor självinsikt och han hittar alltid roliga ämnen att göra sig lustig över. Det jag ibland undrar över är får han full lön för att skriva den där krönikan och lever på det, okej jag vet att han recenserar en del prylar i veckan naturligtvis, men det verkar vara ganska lite att göra en full arbetsvecka.

 

På fredagar kan man även läsa den hämndystna och ibland hänsynslösa Åsiktsmaskinen som alltid oemotsagd sågar/hyllar vad som nu den sett på stadens gator. Visst håller man med om att det var lugnare förr när medelålders män köpte HD och fransjackor än som nu, 24-växlade cyklar och lycrabrallor?

 

På fredagar är det ytterligare en Rocky, oftast pallar man bara en om dagen, speciellt om den ena är sjukt kul. Idag var båda fullkomliga. Hade Tom Cruise varit där så hade han sagt ”Rocky, You complete me”, men det var han naturligtvis inte.

 

Det ska vara bra väder idag, jag bara hoppas. Det finns en låt med Regina Spektor som börjar: ”Summer in the city is cleavage, cleavage, cleavage.” och det är ju totalt korrekt men då måste det vara varmt och inte halvljummet ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela