King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Ännu en torsk

Publicerad 2010-05-26 01:17:24 i Fotboll,

Blir mer och mer förtvivlad över hur ovassa Hammarby är. Vad fan händer? Bråk i klubben också, vilket inte gör saker och ting bättre. Per Apelgren och Micke Lindqvist, den så kallade Spårvägenmaffian håller inte riktigt måttet. Att sedan tillsätta Borgqvist som tränare, en polare som åtminstone Apelgren har affärer med verkar ju helskumt. Egentligen så vill nog både Linkan och Apel träna laget men är för sluga att kliva in så man skaffar sig en marionett. Enligt mina källor så är spelartruppen på kollisionskurs med åtminstone Linkan, som suttit på läktaren och snackat skit om spelarna och deras insatser. Tom Åhlund har dragit igång någon form av motståndsrörelse på ungdomssidan och det ska tydligen röstas bort personer (läs Apel och Linkan). Jag vet inte om jag tycker att det är så förbannat lojalt att säga upp sig och sedan börja jobba negativt i en klubb, men jag vet i och för sig inte allt heller. Det enda som jag vet är att Bajen ska inte torska mot Södra i superettan.

 

 

Vilken ohyggligt bra affär det måste ha varit att sälja klubben till AEG? Hoppas att man tänker annorlunda nu när de vill göra sig av med sitt ägande. En klubb som Hammarby ska ägas av medlemmarna och inget annat. Klubbar som måste förlita sig på ensamma rika ägare är ofta torsk i slutändan.

 

 

Kul att man fräschat upp Bollmoravallens läktare och satt upp stora härliga bilder på spelare på baksidan. Det ser snyggt ut. Trist att ingen av spelarna är kille. Trist genustänk helt enkelt. Synd att man bytt namn på idrottsplatsen till Tyresövallen. BV var ju ett begrepp. TV är något man kollar på hemma. Fast hur många av Crewe Alexandras supportrar säger The Alexandra Stadium? Den heter ju fortfarande Gresty Road i folkmun och Bollmoravallen kommer säkert att leva kvar.

 

 

Oskar Linnros nya singel är så sensationellt bra att den går på repeat hela dagarna. Har redan beställt cd´n som kommer den 9:e juni.

 

 

Rap känns menlöst när man hör på Jay-Z. Vem kan egentligen mäta sig med denna bjässe. Jag vet, det kommer alltid någon ny, som är bättre, men jag har svårt att se det inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela