King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Brentford FC – Griffin Park

Publicerad 2010-03-26 02:16:17 i Engelska Fotbollsarenor,

Vi återvänder till den engelska proffsligan och västra London. Den här arenan besökte jag 2008, och den är helt underbar. Brentford spelade då i divison 4 och det var runt 5000 åskådare på matchen. Den har en närhet som är fantastisk, väldigt intim. Maxkapaciteten är 12 763 åskådare och Brentford har hyggligt med publik, trots skuggan av storheter som Chelsea och Fulham i närheten, och man har ett snitt på dryga 6000 åskådare per match i år, när man spelar i trean.

 

 

I varje hörn av arenan finns en pub, vilket är unikt, en är, underligt nog, Celtic Glasgows London fans stampub. Jag lyckades ta alla pubar vid mitt besök, tre före och en efter matchen, plus en fantastisk kebab. Det var en februari dag som var den varmaste på 104 år ( tack vare global warming) och det var runt 20 grader i solen. Brentford mötte Shrewsbury och det var en vänlig stämning där fansen satt på samma pubar innan matchen. Ett stort plus till den fantastisk pajen som jag tog i paus ska också ges. Troligen den bästa jag ätit hittills på en engelsk fotbollsarena.

 

Ovanståend läktare är nyligen omdöpt till Bill Axbey Stand efter en supporter som dog 2007 men som gått på Brentfords matcher i otroliga 89 år!! Det kallar jag supporter

Kommentarer

Postat av: VICTOR

Publicerad 2010-04-08 13:36:20

HEEEEEJ FARBROR

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela