King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Onsdag i Stockholm pt 2

Publicerad 2010-06-17 01:58:46 i Allmänt,

Keegan och jag beslöt oss för att kolla lite fotboll på Biggen. Vi inledde med en bra middag på något stekhus vid norska kyrkan. Bra käk, sensationellt bra Whiskey Sour. Börjar tröttna på ställen som har två sorters öl på kran, Tuborg och Toborg Hof svarade servitrisen på min fråga. Jag har absolut inte något emot öl från våra sydliga grannar. Den är helt okej men att det ska vara det enda alternativet är skumt. Det är ju inte Sovjetunionen vi lever i.

 

Äntligen fick man se en bra match igen. Uruguay spelar en fantastiskt fin fotboll, anförda av sin härförare Diego Forlan, demolerade de värdnationen. Magiskt. Forlan gör två vackra mål. Straffen trär han in under ribbans underkant med minimal marginal på ett sätt som i teorin är omöjligt, men med en kraft som är förödande och den sitter där och Bafana Bafana är slagna i järn. Trots Forlan så är det Luis Suarez (Ajax) som vi tittar på. Han är en duracellkanin och jobbar, blir slagen på käften, nersparkad men han är tillbaka i nästa ögonblick. Under en period i matchen så blöder han i munnen och springer omkring med en trasa i munnen.Han gör en fantastisk match, men jag är övertygad att Forlan får alla rubriker i morgondagens tidningar.

Som vanligt, när man är ute med Keegan så blir det många och långa diskussioner om en del viktiga ämnen, det vill säga dom jag tar upp och en del andra som han kommer på. Det positiva är att jag oftast har rätt och att han tror att han också har det.

 

Big Ben måste ha den absolut sämsta Mojiton i stan. Smakade som bensin nästan, med en hint av disel. Fortfarande så har de inte hittat något rengöringsmedel som får doften av elefanthus att försvinna från toaletterna, trots detta så är det ett bra ställe, jag menar hur mycket tid spenderar man på muggen? Tio olika fatöl uppväger det mesta.

 

För ovanlighetens skull så var det rikligt med damer på puben vilket ju är trevligt, även om man inte pratar med dom, utan koncentrerar sig på ovan nämnda diskussioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela