King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Onsdag i Stockholm pt 1

Publicerad 2010-06-17 00:53:15 i Fotboll,

Alla onsdagar startar inte på samma sätt men oftast så är det en bra dag för att man kan läsa skivrecensioner i tidningen, så det startar ju bra.

 

 

Kul att träffa Abbe och förbundskapten Ture. Det är alltid lika roligt faktiskt. Ture är en jävligt underfundig person som alltid har en gliring eller ett skämt bakom örat, eller var han nu bär dom. Abbe vet man ju aldrig riktigt om han skämtar eller om han driver med en och jag uppskattar sånt sällskap för då får man lite att bita i. Golfbanan är ju inte något ställe som jag beträder så värst ofta men de har ju ett fik, men ett uselt kaffe, vilket jag tycker spelar mindre roll om man har ett kul sällskap.

 

Satt hela morgonen och spelade Dancing on my own med Robyn. Knäckande bra låt. Jocke Åhlund skulle jag tippa på har gjort den men måste kolla det. Det är roligare att kolla låtarna på tuben än att spela dom på Spotify. Jag gillar verkligen boxningsdansen i videon. Man blir liksom lite tagen av kraften i kombinationen. Som om skjuten ur en kanon fäktar hon sina små armar. Boxar och slår. Makalöst.

 

För 15 år sedan så såg jag, vad som kan ha varit, ett av hennes första framträdanden, på Blacknuss på Kungsgatan. Man häpnade över hur bra hon sjöng men låtarna var ju lite så där, å andra sidan kan man göra en hit av ”skvaller bytta bing bong” så är man fan i mig ett geni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela