King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Man Lackar Ur

Publicerad 2010-06-10 10:09:06 i Allmänt,

Såg på The Voice på TV här om dagen. Det diskuterades om man skulle få köra studenter på lastbilsflak inne i staden. Helt okej för min del om man kör dom till soptippen när man är klar. Nej det var elakt. En person som arbetade som lastbilschaufför ringde in och förklarade att de får banne mig skylla sig själva om de ramlar ner. Att det faktiskt gör ont om faller tre meter och att det är viktigt att man håller i sig. Därefter tillägger han att han kört sådana här ekipage vid flera tillfällen, bland annat vid Pridefestivalen. Då säger han besviket att vid det tillfället så var det ”minsann ingen som ramlade av.” ”När man ville att det skulle hända.” Finns det sådana personer i livet fortfarande? 2010? Hur tuff är man som programledare om man inte ber den här personen dra åt fanders? Lite mer borde man nog kunna kräva av en person med det jobbet.

 

 

Det krävs i stort sett ingenting av dagens journalister mer än att de är lite stöddiga och har en åsikt. En liten detalj i Peter Wennmans krönika i tisdags visar att vi har en lång väg att vandra då det gäller jämställdhet. Han kommenterade Capellos uppgivenhet vid Englands sista träningsmatch inför VM enligt följande:

 

”Han blev så upprörd över de engelska spelarnas klumpighet att han vid ett tillfälle blev tillsagd att sätta sig på bänken av fjärdedomaren – en ung flicka.”

Hade det varit bättre om det varit en äldre flicka?

Hade det varit bättre om det varit en man?

Hade det varit bättre om det varit ung pojke?

 

Jag säger bara GUBBJÄVEL! Vad har det för betydelse om domaren var en ung flicka, det kunde ha varit en zebra, men i form av att vara fjärde domare så har han/hon/det rätt till respekt i sitt ämbete och ska inte dömas av någon skitnödig gubbjävel som ligger på hotellet och super under hela VM.

 

 

Själv är jag lika svinig mot alla domare oavsett ålder, kön eller etnicitet. De har dock min respekt för det dom gör. Tidningen Aftonbladet borde inte släppa igenom såna här gubbsjuka kommentarer. Det förstör. Jag blev så förbannad att jag skickade ett mejl till Wennman, vi får se om jag får svar.

 

Hetaste låten just nu förutom Oscar Linnros är Sarah Silverman med "I f***** Matt Damon" finns på tuben. Jag ska dessutom leta upp Jimmy Kimmels svar "I f***** Ben Affleck".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela