King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

England ut – Tyskland kvar. Bra eller dåligt?

Publicerad 2010-06-27 20:03:45 i Fotboll,

Jag var oerhört ambivalent med mina sympatier i denna match, men strax före avspark så bestämde jag mig för Tyskland, och så blev det ju. Det roliga med matchen var att det var så grymt teknisk fotboll och snabb (åtminstone från Tyskarna).

 

 

Miroslav Klose är som Kommissarie Keller ungefär. Die Alte springer omkring som om han hade en klick Colemans i kallsingarna och gör nästan mål på allt. Hans 1-0 mål gjordes på ett lika oväntat sätt som när Frank Andersson vann OS-guld på en halvnelson. Vem tusan gör mål direkt på utspark? På en touch? Det skulle i så fall vara en engelsman. Klassiska Wimbledon, som var kända som ett riktigt skogshuggargäng, brukade träna avslut med start från målvakt, men då skulle de göra det på tre tillslag. Kloses framspelning till 2-0 var nästan ännu vackrare. Hur kan man i den farten, smeka fram en sån passning? Okej kommissarie Keller var inte lika snabb i benen, men han var ju intelligent och å något sätt så bevisar Klose, som vanligtvis sitter på bänken i klubblaget, att ger man bara allt så går det bra. En genuin engelsk inställning med andra ord.

 

 

Matchens vackraste dragning stod Arne Friedrich för som med en tvåfotsdribbling snurrade upp Steven Gerrard i eget straffområde när England tryckte på för kvittering.

 

För tre år sedan så sa Trevor Brooking att han inte trodde att England skulle kvalificera sig till VM om ungefär fem år. Utvecklingen för de egna fotbollsspelarna går inte något vidare, men kanske är det en sådan här smäll som de behöver för att göra något åt det?

Kommentarer

Postat av: Keegan

Publicerad 2010-06-27 23:37:24

Nu skall vi se, under våren så har du sagt att enligt dig har

England

1 värdens bästa forward.

2 världens bästa mittback.

3 två av världens,, låt se 5 bästa mittfältare!



Är du av samma uppfattning nu?



Postat av: Kingcobra

Publicerad 2010-06-28 11:57:38

Bäste Keegan

Vi på redaktionen tackar för dina snusförnuftiga kommentarer, och hoppas att du har samtliga påståenden inspelade på något sätt.



1. Jag trodde att Rooney skulle komma i form och därmed regera. Det hade ju varit enklare att säga Messi som du säkert gjorde men jag gillar att tänka själv och använda geniknölarna.

2.Vem jag åsyftade i detta påstående vet jag inte, och jag har självklart inte sagt det.

3.Ärligt talat när sades dom här sakerna? Hur mycket hade jag druckit? Att påstå att Gerrard är en av de bästa mittfältarna i världen är ju helt galet.



Av samma uppfattning? Givetvis inte. Det här är lösryckta fragment från en drucken mans läppar. Att utnyttja detta och sätta dolken i ryggen på en söndagkväll känns hårt.

Postat av: Mats

Publicerad 2010-06-29 21:32:29

Hej,



Undra egentligen vad som hände med tidningen Route one. Den bara försvann efter 2 nr.

Gillade verkligen tidningen starkt.



Mvh

Mats

http://www.idrottsplats.se

Svensk Idrottsplatsnostalgi

Postat av: Kingcobra

Publicerad 2010-06-29 21:45:58

Tjena Mats

Det är ju jätteskumt alltså. Fick endast två nummer, sedan var det dött. Har du kollat deras hemsida? Fotbollsrepubliken.se tror jag det var kanske står det något där?



Den tidningen var grymt skön. Fast dom är gör väl den vid sidan av sina jobb och ganska idéelt så jag misstänker att det är något sånt problem, som sätter käppar i hjulen. Har du hört av dig till dom? Du var väl ganska anlitad som fotograf där eller har jag fel?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela