King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Dagens sanningar

Publicerad 2010-07-06 10:40:52 i Allmänt,

Följande ord använde jag i denna blogg för en månad sedan:
"VM:s Kung: Wesley Snijder. En liten risk att han tappar formen efter en månads uppehåll ska sägas. Alla andra säger Messi, men jag tyckte nog att han gick ner i form mot slutet av säsongen så tyvärr." Det är halt klart ganska nära att jag får rätt och detta kommer ge oss som behöver hantverkare senare i år tillgång till
Wesley Snijders Bygg AB eller liknande. Fast lite hoppas man ju på Schweinsteigers Hantverks AB, låter ju lite hårdare.
TVÅ MINUTER = Den tid som jag stod ut med att se på Allsång på Skansen i Göteborg med Lotta Engberg. Hon påannonserade då det absolut bästa uppträdandet i Sverige. De bästa sångarna/sångerskorna. Jag hade många alternativ typ The Hives, Oscar Linnros eller Robyn, även lite mer mainstream band som jag kanske inte i första hand gillar själv typ The Ark eller något liknande. Det visade sig vara Mojje från TV4´s barnprogram och några till som sjöng covers på låtar från melodifestivalen. Alltså Evert Taube har kanske inte hitfaktor  12 men han har i alla fall skrivit sina låtar själv och framfört dom själv och berört många hjärtan och så vidare enligt TV4 så slår alltså Mojje detta. Ni vet vad som ska tränas in till nästa midsommarafton med andra ord.
Min granne har förövrigt hissat Österrikes flagga idag och jag slog faktiskt upp om det var någon nationaldag men det var Malawis så jag får leva dagen i skuggan av örnen.
Mina tomater har börjat blomma vilket är riktigt ballt, dessvärre endast de röda men det kanske har med partitillhörigheten att göra.
Skönt att se Lennart Koskinen bli bortmotad av polisen när han störde en SD debatt. Tänk om fler kunde vara så. Varför ska ickedemokratiska partier få visa upp sig innan valet för? Bra att det fortfarande finns med civilkurage i detta landet.
Har nu kunnat äta frukost på verandan i nästan en månad i sträck. Very good.
Det blev ingen skärgårdstripp igår. Lakanets bakisångest var för stark. Den märkliga packning som jag sammanställt i hallen spar jag ifall vi ska åka någon annan gång.

Kommentarer

Postat av: Jalle

Publicerad 2010-07-07 00:42:42

Nille,

Varför kallar du SD ickedemokratiska? Det var det dummaste jag hört på länge.



Att de vill diskutera ANTALET som ska få komma hit gör de inte till rasister. Vilka och varför alltså. Och det har kommit in över 100.000 personer/år de sista åren till Sverige. Mindre än 4% har tydligen flyktingskäl. Fundera och tänk om.



Numer får inte folk det bästa medicinen mot vissa cancer-former.



Det finns bara en kasse pengar. Och om den helt plötsligt går till invandrares föräldrar som aldrig jobbat en timme i Sverige så går ännu mindre pengar till sjukvården, skolan och omsorgen. Kanske du inte hade fått din operation om 25 år...



Läs för övrigt www.politisktinkorrekt.info



Tyvärr inbrott på kontoret mellan fredag och lördag natt. Ingen skiva kommer alltså inom överskådlig framtid, tyvärr.



Jalle

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela