King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Strandhugg

Publicerad 2010-07-10 16:26:29 i Allmänt,

Onsdagkväll och VM-semi på Strand. Turligt nog så fick vi sitta i ett DJ bås tack vare Contas dotter Fatima. Det var -mellan hundrasjuttio och hundraåttio grader där inne. Smockfullt med folk. Svårt att uppskatta hur mycket men i stora avdelngen så var det minst 500 i alla fall, dvs tre gånger så många som en vanligt divison två match. Väldigt bra stämning dessutom. Vännen Hamrin sa att det var en något episkt på gång och det kan han ha rätt i. Om Holland vinner finalen så blir de det första land som vunnit VM plus VM kval utan att tappa poäng. Att Spanien slog europas nya gunstlingar Tyskland var lite oväntat men helt rättvist.
Efter två dagar på Utö har jag Cobran gjort ett par upptäckter. Seglarbaren på Utö slår Medborgarplatsen varje dag i veckan. Extremt trevlig personal, trots att dom bröt på Göteborgska. Hyggliga priser och då menar jag hyggligt dyra. Som vanligt så stillade vi ångesten i våra plånböcker med orden "De har ju så kort säsong, de har ju bara de här sommarmånaderna på sig att dra in pengar." Det är alltså skälet till att skärgårdsbor, Göteborgare och andra personer som driver krog i turistorter kan ta 400 kronor för fisk (Men den är färsk, säger dom alltid i GBG. Ytterst få krogar i resten av lander serverar gammal fisk), eller 90 kronor för en varm macka.  De personer som måste arbeta i tre månader om året, vad gör dom resten av tiden? Hus i Thailand? Nåja trevlig var det dessutom så blev jag varse en sensation.
En räkmacka för 150 spänn som nog var det största jag sett, cirka tre gånger större än bilden nedan och grymt god. Dessutom så tycker jag att det är trevligt när kocken kommer ut och kollar så att alla äter och att allt smakar bra. Det är stil.
Jag har också kommit på att sommarens dryck är inte rosé, det får tanterna i bokcirkeln köra med, vi män borde dricka något som ger hår på bröstet och då har jag kommit fram till Tequila. Rätt upp och ned i strupen bara. Mår man lite risigt och har svårt att komma igång så fungerar tre stycken tequila som rena raketbränslet.
Utö är helt klart värt ett besökt om så bara över dagen. Ett strandhugg. Vi pröjsade 700 spänn för en natt med frukost, en frukost som jag missade på grund av "utmattning", men prisvärt var det. Vi åt en grymt bra middag på wärdshuset på kvällen. Seglartoast: Oxfilé på rostat bröd med bea, pepparrot var i största laget så en halv räcker gott och går att få för halva priset.
Min polare Lakanets fablaisse för karaoke var en ny bekantskap, dessutom så körde han under antaget namn, det blir ju lite mer spännande så. Jag har liten eller ingen förståelse för detta tilltag men det är väl bra att alla kan få sin kick på ett eller annat sätt, men personligen så skulle jag nog hellre använda rökheroin.
Lakanet är också sjukt sugen på att surra med kändisar och jag gav igen genom att inte säga till honom när Björn Ulveaus gick förbi. Hade tänkt att säga "Tjena Benny!" men jag avstod som den sublime man jag är. Wärdshusets bakficka hade ett bra discotek och det är alltid kul att vara äldst på ett ställe, folk är artiga och hjälper en nerför trappan etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela