King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Sidetracked

Publicerad 2010-07-22 17:08:37 i Allmänt,

Ralle och jag tog en dag ledigt från solen och slöade med en rulle. Vi valde Sidetracked med Kenneth Brannagh vår 31 Wallanderfilm, still counting. Efter att det gått en stund i filmen så börjar jag misstänka en person som mördare. Min medtittare Rallander (som han kallar sig ibland) hade inga ledtrådar. Jag börjar även misstänka att jag sett honom i en annan film, men jag kan inte placera honom. Snart är jag dock honom på spåren i mer än ett avseende och slår vilt på iMDB och finner honom slutligen.
Grabben som ränner omkring och sätter yxor i folks bakhuvuden och skalperar dom är ingen mindre än..ta ta...den muppiga grabben från Nick Hornbys "Om en pojke". Och så säger dom att mobbning inte är skadligt. Jag förväntar mig snart att Hugh Grant ska dyka upp i Ystad och skämma ut sig lite....
Bra film by the way men nu har jag ju berättat vem som är mördaren så ni kan skippa den. Har i alla fall ändrat uppfattning då det gäller Wallander. Den bästa Wallander är utan tvekan Kenneth Brannagh likväl som den bästa Beck är Carl-Gustaf Lindstedt och det är inte bara för att han tog min näsa på Folkan när jag var 6 år.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2010-07-22 22:34:16

Engelsmännen håller inte med: http://www.bbc.co.uk/bbcfour/yoursay/wallander.shtml Vad tycker Rallander?

Postat av: Kingcobra

Publicerad 2010-07-23 14:56:00

Rallander anser att Krister Henriksson är Wallander. Men som han säger "det beror på". Vad det beror på vet jag inte men kanske så får man veta det någon gång. Vi är i alla fall överens om att Lassgård inte är Wallander.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela