King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Rättvist eller inte?

Publicerad 2010-07-05 00:31:20 i Fotboll,

Nä livet är inte speciellt rättvist. Att se Ghana krascha mot ett vilt fäktande Uruguay var tufft. Visserligen så hejade jag vilt på Uruguay men det var synd om Ghana. De gjorde sin bästa match i turneringen och brände en straff i 120:e minuten. Tungt. De som tyckte att Hitler hade det jobbigt i bunkern våren -45 kan fråga hur Asamoah Gyan kände sig dagen efter. Det var knappast som denna tokiga dag i Bayern.

Att Nederländerna besegrade Brasilien var ingen större överraskning för mig utan mitt faktiska tips. Detta väckte stor munterhet runt bordet på Dahlgren, Fjällborg, Stolts och min broder. De började fatta i början på andra. I slutet så fattade också att Wesley kommer att bli VM-kung. Att Holland vann var fullkomligt rättvist.

 

Paraguay hade förtjänat ett bättre öde, men föll mot de spanska konkvistadorerna. Med lite större skärpa hade de bärgat segern. Rocky borde ha dragit in en kvittering i slutskedet och jag tror att det hade varit bra om man behållt Nelson Valdez på banan lite längre. Valdez gjorde mig hungrig. Det var jätte länge sedan som jag, på grund av VM-matcherna, fick se ”Vad blir det för mat” med Per Morberg och den där killen var ju hans sydamerikanska kopia. Man kan tänka sig hur de kommunicerar.

”Nelson ska du ta frisparken?”

”Nej det funkar inte, jag tänkte marinera en hjort i gräsklipparbränsle, så ta den du.”

 

Suarez avstängd i semin gör att det kommer att bli en repris på VM-finalen 1974. Kanske den bästa som någonsin spelats. Johan Esk kom på en god idé. Bollar som räddas med händerna på mållinjen av utespelare borde dömas som mål. Ja varför inte, det vore ju rimligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela