King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Räkmacka del 5

Publicerad 2010-07-16 11:38:45 i Fotboll,

Okej jag vill bara säga följande att en räkmacka ska ha dessa ingridienser:

The Kaka (inte engelskt uttal)

Ägg

Mayonnaise

Plocksallad

Dill

Citron

 

 

 

 

Mängden och balansen är ju det som gör mackan minnesvärd. Att påstå att de jovialiska typerna från våra västra delar av landet skulle vara bättre på detta, som en del gör här, kan inte riktigt vara korrekt. De har fiskekyrkan men den är uppfräschad efter Kungshallsmodellen, så jag tror att de bästa räkmackorna görs i öster.

Vad som kan konkurrera ut en räkmacka, är en macka som min brorsa lärde mig att göra på landet när vi var små.

Skiva kall kokt potatis på en smörad knäckebrödsmacka, gärna en halvmåne Leksandsknäcke. Lägg på lagom mycket majonnäs, det ska inte vara för mycket utan bara lite lagom. Hacka gräslök och salta och peppra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela