King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Dagens Debatt

Publicerad 2010-07-06 23:27:25 i Allmänt,

Vill inte fortsätta tjata om Wesley Snijder men vem sänkte Uruguay?

 

 

Två frågeställningar som jag de senaste veckorna ställts inför som jag inte själv kan lösa riktigt. Nummer ett, den mes delikata, är frågan huruvida man kan få stånd utan pung. Jag tänker inte göra några egna experiment med detta, men jag kan inte riktigt lösa den.

 

 

 

En annan fråga är varför den endast är Brasilien och Colombia som har svarta spelare i sina landslag av de Sydamerikanska lagen? Jag vet att Uruguay har en men i övrigt så är de lika vita som åhörarna på ett Ku Klux Klan möte. Den enda förklaringen vi kunde komma på var att det i dessa två länder så har man plantage och antagligen haft slavar tidigare, men är det så enkelt? Finns det andra svar på denna fråga?

 

 

 

Nu är det underbar högsommar men jag vill ändå slänga fram ett par brasklappar. Män som anser att det är tjusigt med kortbyxor som inte täcker knäna borde portas från restauranger och dylikt. Det kan vara okej om de åker upp om man sätter sig men annars tveksamt.

 

 

 

Ett sommarmode som jag trodde försvunnit var sandaler med vita strumpor, men det dök upp en karl i det på bussen hem idag. Nu var det med största säkerhet inte Pierre Cardin som åkte 873:an ikväll men det känns lite obehagligt.

 

 

Skön stämning ikväll. När jag strosade hem genom centrum så fick jag lite sydstatskänsla. Inte för att husen eller så ser ut som den amerikanska södern, men det var lite som en skum deckare som utspelar sig i New Orleans. Det var mörka regntunga skyar, vinden låg på lite grand, lite skumma lirare (jag menar dig med hunden) som väntar på att få lämna hållplatsen bara det kunde komma en buss någon gång. Nu blir det Karlavagnen på radion, alltid intressant vilka galningar som ringer in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela