King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Allsång och Littorin

Publicerad 2010-07-28 15:05:27 i Fotboll,

Det är givet

 

Littorin säger upp sig och får 1 334 000 i fallskärm. Mycket bra deal tycker jag. Inget är bevisat, för det är ju så med politiker att om någon hotas av en sexskandal så sluter man leden. Inte bara partileden utan då håller alla ihop. Minns Olof Palmes försvar av Fälldin exempelvis. När Nisse-städare säger upp sig så får han ju inget avgångsvederlag eftersom han vill sluta. Underligt att det inte är så för riksdagsmän.

 

 

 

Fick en makalös lust att bygga om hela huset när jag sprang på en bekant på min träningsrunda. Hon hade slagit ut alla väggar i huset och byggt om det som hon ville. Riktigt fräckt. Väldigt snyggt. Fast jag är ju inte Ernst direkt.

 

Fortfarande är jag less på Hammarby. Så fort jag går och kollar förlorar dom. Spelar dåligt gör dom visserligen för jämnan men jag kan ha överseende med det om de kunde knipa ett par poäng när jag tittar. De ska få en chans till sedan så kommer jag att anta att det faktiskt är mig det beror på. Det kan nog vara så att det är mitt fel. Med Roderick Doyles novell om Irlands VM slutspel 1990 i åtanke, och hur han var tvungen att ”offra sig”, genom att gå på toaletten för att det skulle bli mål.

Dessutom så är jag rätt less på publiken som hela tiden ska gå och göra något annat. Köpa godis, pinka, handla lotter ja jag vet inte vad. Hur jobbigt är det att sitta ner i 45 minuter i sträck? Eller har alla ADHD? Betalade de inte nyss 300 spänn för att se matchen? Ska man då spendera den tiden i korvkön? Det är givetvis upp till var och en vad de gör med sina pengar men de behöver inte skymma min sikt.

Trist att se att han med de två långfingrarna inte var på plats senast jag var på Söderstadion. Kanske hade hans döttrar tröttnat eller börjat undra vad det var för tecken som han visade hela tiden?

Medger att jag blev lite impad av Allsång på Skansen, när Torsten Flinck gjorde entré. Han är ju fan i mig underbar. Synd att han inte fick sjunga solo. Var och såg honom några gånger förra året både med revolutionsorkestern och bara med gura, lika bra varje gång. Ångrar fortfarande att jag nobbade erbjudandet att ha honom som inneboende. Det hade kunnat kunde blivit en intressant uppföljare till Vänner. Kanske hade man fått varit med i ett sånt där program där Kristian Luuks fru kommer på besök? Troligare kanske att den där Anna Skipper gör det i så fall. Tror inte att Torsten äter för mycket socker i alla fall, möjligen lite kola då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela