King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Gitarrer & Bas, Trummor & Hat

Publicerad 2010-01-07 22:29:09 i Musik,

Det är idag nästan den 10:e januari, och då är det givetvis på sin plats att på ett beskäftigt sätt berätta vilken som är årets bästa låt. Hästpojken slår till redan i årets första månad med det bästa som jag hört sen i somras. "Gitarrer & Bas, Trummor & Hat" är en fantastisk truddelutt som jag tror att Freddie Mercury skulle ha drömt om att skriva. Jävligt skön. Bara bandnamnet är ju överlägset. Låttiteln är sjukt bra också men det kan ju ha att göra med min egen sinnesstämning.

Resten av cd´n "Från där jag ropar" är även den suverän. Debutskivan "Caligula" var kanon men lite ojämn. Här verkar hästarna eller pojkarna, vet inte vad de kallar sig egentligen, ha fått ihop det lite mer helgjutet. Lite poppigare och inte lika punkigt men fan vad bra. Testraden "Jag har en kula för alla" talar för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela