King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Snart är det OS

Publicerad 2010-02-06 15:04:55 i Allmänt,

Nu satt man där och glodde på återblickar på gamla OS. Först så fick man se Hitler och hans kompisar inviga OS 1936 och Sven Jerring häva ur sig att "Svensken har legat först nästan hela loppet det var bara några negrer som lärt sig skidåkning per korrespondens som startat före." men jag antar att det var tidens anda. Skönt i alla fall att det var 150 000 åskådare på backhoppningen. Roligt också att se när störtloppsåkarna plogade sig nedför backen. Den kvinnliga slalomen vanns av en 17 årig norska som tidigare vunnit VM i skridsko och var Norges bästa tennis spelare, tala om multipla talanger....

Sedan svitchade man över till Lake Placid 1980 och man får ju en tår i ögat när man får se Sveriges genom tiderna bästa hockeymålvakt Pelle Lindbergh mota puckar med alla kroppsdelar och tillhyggen han kunde hitta. Vilken hjälte. RIP. Sedan såg jag USA - USSR i finalen, en riktig snyftare. Vilka hjältar. Coolt också att se Eric Heiden åka grillor. Skridskoåkning är ju jämte brottning den kanske bögigaste sporten trikåmässig och det var grymt att se Heiden ta emot alla guldmedaljer i en hemmastickad rastamössa. Mitt i detta så avfyrar L-G Björklund en riktig kommentatorsfloskel:"Han (Heiden) åker ju lika fort som han åker långt." Precis som jag hade tänkt.
OS 1980 var ju också det OS när alla skidåkare enligt lag skulle ha talibanskägg med matchande snor/snö hängandes utmed bröstkorgen. Alla gubbarna såg ut att vara i 50 års åldern typ.
Ja om 6 dagar så sätter det igång, inte för att jag direkt är nåt OS freak i vanliga fall, men eftersom jag ska vara gipsad under OS så anar jag att jag kommer att kolla en del. Vi vet ju att det bara går 3 stycken 2 1/2 män om dagen (undantaget måndagar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela