King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Ljuset har skådats

Publicerad 2010-02-23 13:57:34 i Fotboll,

Jag har skådat ljuset

Som den store entreprenör jag är så har jag precis skådat ljuset, tyvärr så gick den min näsa förbi. Hade jag kommit på en så hade jag varit miljonär för länge sedan. Våra goda vänner på SJ (Satans Järnvägar) har beslutat sig för att ta bort resegarantin nu när det blir dåligt väder. Är det inte vid såna här tillfällen som man ska vara glad att man tecknade en sån? Det var då som SJ kom på den briljanta idén att ta bort den eftersom det var dåligt väder. Tänk om fler tänkt samma tanke? Ni som tecknat en reseförsäkring och får svininfluensan får inte ut nåt för det är ju så många som får det nu. Eller om ditt hus brinner ner och Trygg Hansa inte betalar ut på grund av att det var eldningsförbud i området?

 

Som vanligt då det gäller SJ så tror jag ändå att de kommer undan med det. De har ju gjort det förr. För något år sedan så fick de svenska folket att boka sina tågbiljetter ett år i förväg för annars så inträder ”Svarta Börs” priserna, och då, dvs om man ska boka en tågbiljett med kortare respit än två månader så får man betala vad en västindienkryssning kostar.

 

 

Janne är jätteglad och kommer säkert att kamma hem någon form av gratifikation. Kanske en bonus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela