King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Två matcher på raken

Publicerad 2010-08-09 11:38:57 i Fotboll,

Nej så ståndaktig var jag faktiskt inte. Robban och jag åkte till Älta IP för att se hemmalaget möta vår gamla klubb Saturnus (alltså jag spelade väl 8-10 säsonger medan Robban var med på en inomhusturnering där kroppen inte riktigt höll) i en ibland underhållande match. Kul att se BK Saturnus spela en bra halvlek otur att de inte kunde klämma in en boll till. Mindre kul att se min gamla adept Amir missa 33 frilägen för Älta. Vår vän Salas kom in i slutet på andra halvlek och slog några patenterade lyftbollar. Robban tjatade om att vi skulle åka och se Bollmora BoiS istället men varje gång jag sa: "Sista anfallet. Gör dom inte mål nu så åker vi." så gjorde Bollklubben faktiskt mål, ja utom sista gången då. Matchens stora behållning var Anders Svanbergs kanonskott i krysset - makalöst.

Nåväl vi åkte till Bollmoravallen eller det som en del i vår kommun kallar för Tyresövallen för mötet mellan BoiS och Ingarö. Det var ärligt talat ingen hit. Vi hoppades lite när Anders "Pojkmannen" Johansson gjorde entré men han hade en av sina oitresserad-dagar så det kändes inte så hett. Därför lämnade vi den skumma massonite konstruktionen till läktare och åkte hemåt. Ett plus till BoiS (matchen slutade för övrigt 1-1) för de kanske fulaste dräkterna i modern tid. Duvgrått och neongrönt är en underlig konstellation, hur hade man tänkt där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela