King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Tryck på gilla

Publicerad 2010-08-17 11:39:56 i Allmänt,

Har funderat lite djupt. Samhället idag ska fungera så att allt ska vara så enkelt som möjligt. Inget nytt i det, men betänk följande att vi aldrig installerar våra program på datorn. På 70-talet fick man klättra upp i en telefonstolpe om man skulle hacka sig in i Pentagons datorer. Vi sätter in en CD och trycker på fortsätt-knappen ett par gånger. Jag skrev på Tyresö FF´s hemsida (www.tyresoff.se) låt den vila i frid en gång i tiden. Då hade man inte så många applikationer och det var häftigt att kunna skriva med en annan färg. Däremot var innehållet djävligt viktigt. Det var viktigt att uppdatera och det var viktigt att ha något av substans att berätta. Idag så har hela världen sin egen hemsida eller åtminstone en Facebooksida där man uttrycker sig. När man har uttryckt sig riktigt finessrikt på Facebook så kan vem som helst som man känner strunta i att läsa det och bara tryck på en ”gilla” knapp.

 

Är det ytligt och fegt att inte våga ha en riktig åsikt? Jag vet att det är ytterst få som skriver typ ”Var nere och eldade ett kors på Mohammeds tomt” eller ”Jobbigt just nu, vet inte hur jag ska förklara min klamydia för frugan” mestadels så står det ju ”Eva diskar”. Det står ju inte vad Eva är klädd i och vad Evas man har för sig bakom henne.

På något sätt så har den enorma insynen i allt och allas liv gjort att vi blivit ännu lite ytligare och inte vågar stå för vad man gör eller säger? Att vara där är viktigare än att verkligen medverka i situationen. Jag är den förste att medge att Facebook är ett unikt och kul ställe att sprida sina tankar och idéer men använder vi det verkligen det på det sättet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela