King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Dagens Bikt

Publicerad 2010-08-08 12:13:04 i Allmänt,

Är bloggen ett sätt för tjugohundratalsmänniskan att bikta sig? Efter att ha kollat ett par hundra stycken så anser jag nog att så är fallet. Den egocentriska människan uppträder på sin egen arena och framför sina egna verk. Annat var det på 70-talet. Då kunde samma dansband ligga på Svensktoppen med samma låt som de inte ens skrivit själv. Ingen önskan efter originalitet eller att sticka ut. Att skriva en blogg är ju dessutom ett enklare sätt att bikta sig än att sätta sig i en bur med en pojkkåt katolsk präst. Det finns vissa likheter med glory-hole marknaden, och vet du inte vad ett glory-hole är så googla, gärna på jobbet.

Hur som helst så vill jag att ni ska veta att det inte enbart var fader de Briccasart i Törnfåglar (allmänt känd som Töntfåglar) som var kåt på lammkött. 1983 hade vi heller ingen aning om hur genialt det var att casta den nästan femtioårige, och dessutom helt usle skådespelaren Richard Chaimberlain, mot den hälften så gamla Rachel Ward. Kanske visste filmteamet något redan då.

Allright alla som känner Cobran personligen vet att han har mycket att bikta så här kommer ett par sensationella erkännande från Da Cobra:

 

1.    Jag gillar inte Agneta Sjödin. Jag hade förhoppningar om att Niklas Strömstedt skulle göra även henne till en lesbian men det gick inte tydligen. Jag tycker dessutom att hon är ganska ful.

2.    Jag använder allt som oftast äggkokare. Den stod där en dag, i form av en stor höna och jag tog först upp den för att skoja lite med sonen men sedan så kommer jag på mig med att gång på gång använda den.

3.    Jag tror fullt och fast på att man blir lite kryare av att dricka the med halstabletter i om man är förkyld. Tillika så anser jag att färskpressad apelsinjuice och vitlök fungerar bra.

 

 

Så där jag nu besparade jag mig lite obehaglig närhet från Pater Carlos. Jag lovar att återkomma med lite mer sensationella saker om min gamla granne Katarina och andra pinsamheter.

 

 

 

 

Okej nu till lite viktigare saker. Arga saker.

 

 

 

 

Varför i helvete kan inte Dagens Jävla Nyheter sätta fotbollsresultaten i bokstavsordning. I alla engelska tidningar så kan man enkelt hitta det lags resultat som man vill ha fram genom att använda följden av vårt alfabete. Ni fattar säkert hur länge man får sitta och leta om laget i fråga inte spelade den dagen. Ja ni fattar hur förbannad man blir.

 

 

 

 

Dessutom så är det märkligt att man inte längre sätter ut målskyttar och publiksiffror för de lägre divisionerna. Sånt måste man ju för sjutton ha koll på.

 

 

 

DN brukar dock ha en ganska hygglig koll på England och dess fotboll, därför blir man ju än mer förundrad när de inte har något reportage om Stevenage Borough som spelade sin första professionella ligamatch igår. Inför 3 500 åskådare så prickade de in en kvittering i 89:e minuten hemma på Broadhall Way. Det finns en mycket bra story om detta lag som kanske är det yngsta att någonsin kvalificera sig för professionellt ligaspel, givetvis kommer jag att plåga er med någon dag men idag så är jag lite småirriterad på detta faktum att man utelämnat dessa livgivande och viktiga detaljer till svenska läsare.

Jag kommer inte att låta min trogna läsare missa denna story, det lovar jag. Det skulle även ge  ”Keegan”, eller Robban som han egentligen heter, han tvingade mig att kalla honom det i bloggen om han skulle läsa den, men nu är han så beroende så att det inte spelar någon roll, lite viktig info om riktig fotboll. Han kollar uteslutande på Premier League, La Liga och Djurgården och lever i den villfarelsen att de är ungefär lika bra.

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela