King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

JAG GILLAR ROSTAT - ROST IN PEACE

Publicerad 2010-04-26 23:30:18 i Media,

Härmed utnämner jag Roast På Berns till årets roligaste TV-program. De flesta av mina vänner brukar svara att de sällan ser det, att det är ojämnt i kvalitet att de ”tycker inte sånt där är speciellt kul” (fast det är kul att se på Robinsson där folk är elaka på riktigt?)

 

Men hur kan man missa detta för ytterligare en repris av Skavlan, den jovialiske och urtrista norrbaggen? Sveriges roligaste komiker som samlas och snackar skit om varandra utan gränser. Kan ju bara bli kul.

 

 

Visst håller jag med om att det är ojämnt, ibland nästan pinsamt eller när Cecilia Frode var där så ville man ju bara dö. Fast det är ju så humor är, det är ju inte så att allt är roligt hela tiden utan man måste ju variera, tänja gränser för att det ska bli kul emellanåt. Så sa i alla fall Alfons farmor.

 

Dagens avsnitt med Johan Glans var faktiskt roligt rakt igenom, nästan inga snedskär även om man oftast missade målet. De flesta trackade ju Henrik Schyffert, vilket ju alltid är kul.

 

Har sett en amerikansk roast av den gamle rapparen Flava Flav, den var betydligt råare och roligare, vill jag minnas. Kanske för att han är ett lätt byte men ändå. Vem ringer in Fadde till Berns (eller hämtar honom i dörren) eller varför inte Kungen? En roast av Kungen Carl Gustaf borde ske varje nyårsafton. Vi behöver lite nya traditioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela