King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

EN BUSSCHAUFFÖR ÄR EN MAN MED GLATT HUMÖR

Publicerad 2010-04-09 03:06:50 i Allmänt,

Nej det är inte alltid så. Oftast så är de rätt förbannade personer som av misstag hamnat i ett sevice yrke. Det kanske man inte kan rå över men om man nu ändå har som arbete att framföra ett stort fordon så borde man väl ändå kunna vara lite glad för det. Man är ju ändå störst i trafiken.

Eftersom jag går på kryckor så brukar jag sitta längst fram, eftersom jag inte kan gå så fort, har ett brutet ben och inte kan böja mitt ben så himla bra. Jag har betalt min biljett. Det kostar massor med stålar och om jag meddelar chaffisen det så borde man kunna gå och sätta sig eftersom ingen vill ha köer. Det tar ju trots allt en del tid att hala fram kortet när man kryckar sig fram. Oftast är det okej men nu har jag ett par dagar på raken träffat på två idioter som anser att de inte litar på hurvida jag har betalt och då kallat fram mig. Båda två tyckte att det var en god idé att börja köra medan jag försökte stå på ett ben och en krycka. Den första fick mig att tappa både plånbok och krycka. Okej ingen big deal egentligen, men det är rätt genant att inte kunna ta vara på sig själv och agera som nåt jävla kolli.


En busschaufför är kanske trots allt en man med hjärntumör som vi brukade sjunga när vi var små? Tack och lov så har vi våra vänner som härstammar från andra delar av världen som alltid vinkar förbi en och litar på att man har betalt. Man tar kanske hand om folk som är lite handikappade i andra delar av världen?


Varför i hela fridens namn ska man visa kortet för chaffisen? Låt honom köra bussen istället och ha tätare kontroller så kan man gå på i alla delar av bussen, precis som i England exempelvis. Man går på färdmedlet och då har man biljetten i fickan. Har man inte det, så åker man inte dit, utan en artig person upplyser en om att han säljer biljetter. Då får man med andra ord köpa en biljett, inte konstigare än så. tro mig jag har tjuvåkt på Londons tunnelbana.


Skillnaden mot här hemma är att vi alltid ska ha sån koll på allt. Varför ska en busschaffis ställas som ansvarig för att han släppt på nån som fuskat sig på? Varför kan vi inte lite på resenären?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela