King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Dålig stil?

Publicerad 2010-04-30 08:49:57 i Fotboll,


Förstår faktiskt inte vad det är som gör att jag tycker det är så kul när AIK och Djurgården förlorar. Som Hammarbyare är det kanske naturligt men som Stockholmare? Alternativet att ett lag från vischan tar hem Allsvenskan är ju än mer opassande.


Trots det så känner jag mig upplyft av att Calcium eller vad han heter är kass och att Gnaget fått ytterligare stryk. Det känns även irriterande att Djurgården fick in ett mål och vann en match i slutet, men det är lättare att smälta. Det är nämligen synd om Djurgården. De har bara publik om laget ligger topp tre i allsvenskan. De måste varje år följa en manual (som de efter 10 omgångar kastar över bord) vilket är ungefär som en skådespelare som läser innantill. De spelar på Stadion, som är lika upphetsande som Vångavallen, öde, gigantiska löparbanor och inkasten kastas från tv sandlådor på sidan om planen.


Nej nu ska jag vara lite positiv och stödja enbart Hammarby och strunta i de andra, mindre värda, Stockholmslagen. I morgon på arbetarens dag så ska det bli en ny folkfest på söderstadion, IFK Norrköping denna gång. Svår match men det borde gå.


Ett kul inlägg som jag såg på en Bajensida på Facebbok:

”Kudos till dig som undrade VAR på Medborgarplatsen som Bajenfansen skulle samlas inför premrärmatchen mot IFK Sundsvall.” Bra tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela